مستند سیاره آبی/اورجینال
فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی
مستند سیاره آبی/اورجینال
گروه محصول :فیلم و سریال و کارتون >> فیلم مستند




4 DVD و 8 قسمت 50 دقیقه ای

زیرنویس فارسی و انگلیسی

قابل پخش در کامپیوتر و دستگاه های خانگی
همراه با فایل متن انگلیسی فیلم با فرمت PDF ،مناسب برای تقویت زبان
ش م : 257549

سیاره ما سیاره ای آبی است ،دریاها بیش از 70 درصد آن را پوشانده اند .اقیانوس آرام به تنهایی نیمی از سطح جهان را پوشانده است .می توانیم بی وقفه برای 12 ساعت بر فراز آن پرواز کنیم و همچنان گهگاه جز لکه های پراکنده خشکی چیز دیگری نبینیم.

این مجموعه به شرح تاریخ طبیعی سیاره اقیانوسی مان خواهد پرداخت .از سواحل آشنا تا رازهای نهفته در عمیق ترین دریاها و اقیانوس ها ...

مجموعه سیاره آبی یکی از مجموعه های مستند BBC با گویندگی David Attenborough و کارگردانی Alastair Fathergill است .این مجموعه جامع ترین مجموعه ای است که درباره تاریخ طبیعی دریاها و اقیانوس های جهان ما ساخته شده است و در هر یک از 8 قسمت 50 دقیقه ای از این مجموعه به بررسی یک جنبه خاص از زندگی دریایی می پردازد .مجموعه فوق با استفاده از عکسبرداری و فیلمبرداری در زیر آب ،حاوی موجودات دریایی و نیز رفتارهایی از این موجودات است که برای اولین بار مشاهده شده اند .

ساخت این مجموعه 5 سال به طول انجامیده است و از 200 مکان مختلف فیلمبرداری شده است .این مجموعه به دلیل فیلمبرداری و موسیقی جوایز Emmy و Baft tv را از آن خود کرده است .





سیاره آبی شامل 8 قسمت می باشد که در زیر معرفی می گردد :

سیاره آبی

در مقایسه با وسعت بیکران اقیانوس کوچک به نظر می رسد ،ولی این بزرگترین جانوری است که تا کنون بر روی سیاره ما زیسته است ،نهنگ آبی با 30 متر طول و با وزنی بیشتر از 200 تن از بزرگترین دایناسورها هم بسیار بزرگتر است ،زبان آن تقریبا هموزن یک فیل است ،قلب آن به اندازه یک اتومبیل است ،و بعضی از رگهایش بقدری عریضند که می توانید درونشان شنا کنید ،دم آنها به تنهایی به اندازه بال های یک هواپیمای کوچک است.

اعماق اقیانوس

بیش از 60 درصد سیاره ما با آبهایی که بیشتر از یک مایل عمق دارند پوشیده شده است .نواحی عمیق اقیانوس بزرگترین سکونتگاه ها روی زمین بوده و بسیار ناشناخته است .

به ما بپیوندید در سفر به عمیق ترین نقاط اقیانوس ،به یک دنیای ناشناخته ،که قبلا هیچگاه کشف نشده بود .اینجا سکونتگاه تعدادی از عجیب ترین جانوران روی زمین است . تعداد کسانی که به فضا سفر کرده اند از تعداد کسانی که به این مکان آمده اند ،بیشتر است . با ما به عمیق ترین نقاط اقیانوس بیایید.

آب های آزاد

این دریاها که هزاران مایل با نزدیکترین خشکی ها فاصله دارند ،بایرترین مناطق روی سیاره ما هستند ،این ها کویرهای دریایی اند ، اما در همین آبها ،چابکترین و نیرومندترین شکارچیان تمامی اقیانوس ها زندگی می کنند .یافتن آنها چالشی بزرگ است ،اما به هر حال قصد داریم تا آنها را دنبال کنیم به خصوص زمانی که در جستجوی غذا و طعمه خود هستند ،در این بخش کمتر شناخته شده از دریاها : آب های آزاد

دریاهای یخ زده

دریاهای یخ زده دنیایی در درون خودشان هستند .در زیر سقف های یخی شان آرامشی مرموز و تقریبا سحرآمیز دارند ،فارغ از طوفان هایی که در بالای سر آنها طغیان می کند.

در زمستان پرتوهای ضعیف خورشید گرمای اندکی را ایجاد می کند و دما تدریجا به بالای منفی 50 درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در بیشتر اوقات سال هوا تاریک و به شدت سرد است ، اما در این دو قطب زمین زندگی وجود دارد :قطب شمال و قطب جنوب





دریاهای فصلی

دریاهایی وجود دارند که در آنها ماهیان در دسته های انبوه حرکت کرده و پلاکتون ها در توده های وسیعی رشد می کنند. وسعت محض زندگی در اینجا نسبت به هر نقطه ای از اقیانوس ها بی همتاست. این دریاها فعال ترین دریاهای روی زمین هستند. آنها دریاهای فصلی هستند.

دریاهای مرجانی

در میان تمام دریاهای جهان ،آبهای گرم نواحی گرمسیری دارای غنی ترین و رنگارنگ ترین اجتماعات است. تپه های مرجانی ،ممکن است بهشت های زیر آب به نظر برسند اما در حقیقت یک رزمگاه همیشگی خواهند ماند حتی مرجان ها نیز مجبورند برای آن مبارزه کنند. در این اجتماع آشفته شلوغ ،هرکس به جای خود و سبک زندگی کردن خود نیاز دارد.

دریاهای جزر و مدی

نیروی قدرتمندی برای حرکت اقیانوس های این جهان وجود دارد. این نیرو متعلق به زمین نیست ،کره ماه به اندازه کافی بزرگ هست تا نیروی جاذبه ای را به وجود آورد ،و نیز دارای نیروی کافی جهت تاثیر بر زمین از فاصله 230000 مایلی می باشد ،هنگامی که ماه به دور زمین می چرخد نیروی جاذبه آن سطح سیاره ما را تحت تاثیر قرار می دهد ،قدرت آن بالارفتگی عظیمی را در آبهای اقیانوسی پدید می آورد.

سواحل

ساحل مرزی میان خشکی و دریاست ،اینجا پویاترین زیستگاه تمام اقیانوس است. چالش ،در اینجا زنده ماندن با وجود تغییرات بزرگ است. تغییرات بسیار بزرگ. کیپداگلاس در غربی ترین نقطه جزیره گالاپاگاس ،کاملا در معرض موج های عظیم اقیانوسی و یکی از ناهموارترین خطوط ساحلی جهان است. سوسمار دریایی گالاپاگاس تنها مارمولک دریایی موجود در جهان است.


4 DVD و 8 قسمت 50 دقیقه ای

زیرنویس فارسی و انگلیسی
فروشنده: صبا
قیمت:13,000 تومان
خرید اینترنتی:برای خرید مستند سیاره آبی/اورجینال ، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


فیلم مستند شوک,فیلم مستند علمی,فیلم مستند چیست,تدوین فیلم مستند,فیلم مستند ایرانی,طرح فیلم مستند,انواع فیلم مستند,فیلم مستند تینار,فیلم مستند تاریخی,ساخت فیلم مستند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 28 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط فروشگاه اینترنتی